onsdag 18 november 2015

mat


I dag har jag kokat älgköttsoppa. Eftersom mannen jobbar skulle vi vara "bara" fem till middag så jag tog upp en - i mitt tycke -liten påse med benkött. Kokade köttet i drygt fyra timmar och sen gjorde jag soppa. Det blev ju som vanligt en full kastrull som skulle räckt till minst 8 personer. Nu gör ju inte det något för då har vi lunchrester nån dag.

Men jag undrar om jag nångång kommer att kunna laga mat för fyra personer igen? Det blir i princip alltid så att det räcker till åtta, tio personer.

Våra barn har alltid vetat att dom kan ta hem kompisar på mat och ofta är vi ju nån fler än familjen som äter. 
Så vill jag ha det! 
Jag tycker om att bjuda och jag tycker om när det är vardagsokomplicerat: ställa fram en tallrik till och göra plats vid bordet för den som kommer!

Så välkommen! Det finns alltid mat eller fika :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar