tisdag 29 december 2015

mallig!

Pratade med min vän Marie häromdagen och kom in på ordet "mallig"! Ett gammalt ord som inte används så mycket nu. I detta fall var det jag som var lite mallig.

Mallig betyder enl Wikipedia: 
1. Att i alltför stor utsträckning tala om hur bra man är själv
2. En som anser dig vara bättre än alla andra

Nu var det kanske inte så illa och jag tänker att ordet "lite" är viktigt när det gäller att vara mallig. Lite mallig kan man få vara utan att anse sig vara bättre än alla andra.

Nu kanske ni undrar varför jag var lite mallig. Jo Marie hade en sån snygg kofta på sig som jag har stickat :-).
År varsågoda, här kommer en kavalkad över saker jag stickat under året och som jag är mallig över :-) Högst osorterat och ofärdigt på bilderna. Dessutom är det många par sockor som inte blivit fotograferade. Och allt är jag mallig över. Eller jag ser på det jag gjort och jag är nöjd. Så gjorde ju Gud också faktiskt :-).












6 kommentarer:

  1. Såå fint! Du har all rätt att vara mycket mallig. Hur hinner du med allt detta?
    Kram från Monica i Uppsala

    SvaraRadera
  2. Du har rätt att vara mallig. Yvonne

    SvaraRadera
  3. TACK! Hur jag hinner med? Det är så roligt att jag stickar så fort jag har en chans!

    SvaraRadera
  4. Du har all rätt att vara jättemallig! Verkligen snygga saker. Vad kul att du hinner sticka också!

    SvaraRadera
  5. Mallig och nöjd, vilka härliga känslor och vilka proffsiga alster! Mallig är så där lagom skrytsamt, ett gulligt ord tycker jag. Fortsätt så!

    SvaraRadera